Jak na nahrávání obrázků pomocí dialogového okna
Tak tenhle návod vám pomůže docílit toho, aby ve vašich hrách bylo možné nahrávat obrázky pomocí dialogového okna, které se pak automaticky přiřadí k určitým objektům. Postup je následující
1. V GM vytvoříte obrázek (sprite), který bude nahrazován souborem, který si vybere hráč. Pojmenujme jej např. postava
2. Vytvoříte objekt, kterému přiřadíme obrázek (sprite) „postava“
3. Zvolíme si událost, při které se má otevřít okno pro výběr souboru např. při stisku klávesy Enter (tudíž přidáme událost stisk klávesy Enter)
4. Po vytvoření události přiřadíme požadovanou akci (v našem případě to bude zavést část kódu (execute the code)
5. Do tohoto políčka vložíme obsah souboru, který naleznete níže.
6. Vložíme objekt do místnosti a spustíme hru a nyní již vše bude fungovat.
Na závěr ještě kroky i se screeny:
A tady ještě skript, který je nutný pro funkci tohoto návodu.
Skript pro nahrazení obrázků Nutný pro to, aby bylo možné tento návod použít.
V kategorii: Game Maker, nástroj na tvorbu her






Dotazy a komentáře